dissabte, d’agost 04, 2007

Washington DC

Foto no meva del Capitoli.


Escapada de 3 dies a la capital oficial de l'Imperi dels nostres dies: Washington DC, that is Washington, District of Columbia. Taxation without representation, etc. Paguen impostos pero no tenen representacio ni al Congres ni al Senat. Tot arribara. El poder votar a les eleccions dels USA em penso que va arribar el 1961. Gracies, Luis, per aquesta i altres explicacions!

He de reconeixer que Washington no em va agradar especialment. Ciutat de grans espais, el contrari de la tipica "ciutat mediterrania" podriem dir. Encara que la gent esta tornant a la ciutat. Te els seus racons, perxo. Per exemple, on jo estava allotjat es trobava al barri de Adams Morgan, amb forca ambientillo. Locals de copes, restaurants etiops dels que a mi m'agraden, etc.

Els principals problemes que vaig tenir: la boja que em va tocar a la llitera de sota del hostel... i que vaig perdre la tarja de credit... Per sort, la segona nit em van canviar d'habitacio (quan vaig tornar per a dormir la segona nit, algu -la boja?- s'havia dedicat a treure els llencols, el coixi, la manta i llencar-ho tot al terra) i vaig poder dormir minimament be. En quant a la tarja, sort que la nit anterior a la perdua havia tret calers suficients per a sobreviure sense problemes ...pero no fa gracia quedar-se en pilotes (economicament parlant) al pais dels dolars... :-)

Anyway, el cas es que vaig visitar el National Mall amb els seus museus (magnifics i gratuits) de la Smithsonian Institution, la National Gallery of Art (Leonardo da Vinci, Goya, El Greco, Monet, Rubens, la part d'art modern, etc.), el Museu d'Historia Natural, el Museu de l'Indi America, el cementiri d'Arlington (on hi ha tots els morts "per la patria", en Kennedy, la tomba del soldat desconegut, etc.), Georgetown (no vaig veure l'Ansar i aixo que el vaig buscar per saludar-lo i felicitar-lo pel seu angles quasi millor que el meu, quasi... ;-) Vaig passar tambe per davant del restaurant Jaleo, del cuiner estrella espanyol (asturia crec) Jose Andres, etc. etc.

El viatge d'anada en un bus de la Greyhound, be. Ara la tornada una mica catastrofica: overbooking, accident a la carretera i desviament per carreteres secundaries perque poguessim coneixer una miqueta l'America profunda, etc. 6 hores quasi (o sense el quasi) de conyas.

Be, ja veieu que el tema dels accents i les ces trencades esta una mica complicat des de l'Apple Store de la 5a Avinguda, oi? Au, marxo, que estic ja dins les meves ultimes 48 hores a la city. See you! ;-)